játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5462
FZoli:    4892
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2524

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2192
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491
3DS MAX - 6. rész - Bones II. - Exkluzív Solarah tutor :) 2006.09.16 14:54


3DS MAX - 6. rész - Bones II.

Ahogy megígértem, a Solarah játékos karakterén (férfi ember) mutatok egy példát a csontozatról, illetve a rigről. Velős téma lesz, de tanulságos.

A Layerek használata itt már szinte elkerülhetetlen, és oltári komoly segítség. Én a következő layereket használom: IK, Helper, Mesh, Bones. Így külön rendezem rétegekbe az IK Solvereket, a Helper boxokat, a modellt magát, és a csontozatot. Így pár kattintással levehetem a nem kívánt layereket anélkül hogy azokat törölném.
A Solarah karakterének rigje így néz ki. A test csontozata mellett ki van alakítva a haj, a szakáll és a bajszok, illetve a fegyverek linkcsontjai is. A zöld boxok a helper point-ok, melyek linkelve vannak a ROOTbone, és a lábon lévő 2 IK Solverhez. Persze dolgozhatunk helperek nélkül is, de ha vannak, úgy a Bones layer eltüntetésével is mozgatható a linkelt testrész és sokkal jobban látszik a mesh reakciója.
Az envelopebeállítások. Nagyon fontos hogy az Envelope-k rendesen be legyen állítva, ugyanis egy kézemelésnél behajolhat a váll, és még akár a nyakizom is, ha rosszul van beállítva. Ezek határozzák meg, hogy a vertexek milyen mértékben reagálnak a csont mozdulatára. (ez jó időt elvesz a karakter beállításánál)
És íme munkánk gyümölcse, a minden porcikájában rendesen mozgó karakter. Ezek után már csak az adott aminációk létrehozása a feladat, ami persze animsávon történik. Néhány animációs fázis látható lejjebb,.
Még egy péda az IK Solver működésére, most már élesben:
szeki ● SilentVertigo Team

Értékelés: 9.50

Új hozzászólás
~Cre@tine~>          2006.09.17 23:57
Az nagyon jó lesz, előre is köszi.
szeki          2006.09.17 10:15
normalmapra csinálok tutort nemsokára addigis van 2 bones kiegészítésem.
- objektumok mint csontok
- IK / FK
Akkor a következő a Normalmap.
És köszi
~Cre@tine~>          2006.09.17 06:32
Az nem csinál semmit, a saját teszt file-jaival se.
kicsy          2006.09.17 01:26
Normalmapping -> Nvidia Melody
FZoli          2006.09.16 23:53
Igen a normal mapping épp téma... De akár egy füst alá vehetnéd a többi bakery product-al is...
Ez a cikk is teccik, rávilágítanak h mit csináltam eddig rosszul meg jól...

FZoli.
~Cre@tine~>          2006.09.16 22:23
Én kiváncsi lennék mondjuk a high poly modellről hogyan lehet készíteni normal mapot, amit utána a low poly modellre rá lehet húzni. Amúgy eddig tetszettek a tutorok és segítettek is.
szeki          2006.09.16 15:07
Jöhet a kívánság a következő tutorialra. Abban a sorrendben csinálom, ami a legfontosabb nektek. jó modellezést...