játékfejlesztés.hu
FórumGarázsprojectekCikkekSegédletekJf.hu versenyekKapcsolatokEgyebek
Legaktívabb fórumozók:
Asylum:    5479
FZoli:    4893
Kuz:    4455
gaborlabor:    4449
kicsy:    4304
TPG:    3402
monostoria:    3284
DMG:    3172
HomeGnome:    2919
Matzi:    2526

Pretender:    2498
szeki:    2440
Seeting:    2306
Geri:    2195
Orphy:    1893
Joga:    1791
Bacce:    1783
MaNiAc:    1735
ddbwo:    1654
syam:    1491
HGP 2011/11 - Leber software : Fishing Tournament 2011.11.01 08:00


   Újra jelentkezik a Hónap GarázsProjektje rovatunk, ezúttal a Fishing Tournament című 3D-s horgász szimulátorról olvashattok bővebben. Megismerkedhettek a játék készítőjével, styler-rel, és megtudhatjátok honnan jött az ötlet, hogy éppen erről a nyugis sportról készítsen játékot.






   Bemutatkozás

   Leber László vagyok, 23 éves programozó informatikus, Pakson lakom. Programozással 2001 óta foglalkozom. Én is, mint sokan mások Pascal-al kezdtem. Elvégeztem az Energetikai Szakközépiskolát Pakson, majd a Pécsi Tudományegyetemen folytattam tanulmányaimat, ahol 2010 elején diplomáztam. Azóta a Govern-Soft Kft.-nél dolgozok, mint programozó, itteni tevékenységem pénzügyi-számviteli szoftverek és webes alkalmazások készítése. Legfőbb technológiák, amikkel dolgozni szoktam: .NET C#, MSSQL, Oracle PLSQL, Delphi, webfejlesztés terén pedig CodeIgniter, CakePHP és JQuery.

   Első számítógép, ami a kezem közé került, az egy 386-os volt, már akkor nagyon érdekeltek a számítógépes játékok. Legelső játékomat még középiskolában készítettem el természetesen Pascal nyelven, ez egy 2d-s táblajáték volt. Utána áttértem Pascal-ról Delphi-re és abban készítettem el a Fishing Tournament legelső elődjét. Na de erről majd később írok. A programozás a munkám, a hobbim viszont nem ez, hanem a capoeira. Ez egy afro brazil harcművészet, 7 éve űzöm. Ezen kívül szoktam még RC helikoptert reptetni is.


   Korábbi játékaim (FST elődök)

   Sok korábbi játékom van, de említésre méltó csak a Fishing Tournament elődjei. A legelső elődöt talán még 2003-ban készítettem el Delphi-ben. Annyira egyszerű volt, hogy azt nem tettem közzé sehol, csak magamnak készült.

   A játék elkészítéséhez az ötlet onnan származik, hogy annak idején horgásztam, majd abba hagytam és később nem tudtam horgász tagságot szerezni bizonyos feltételek miatt (ifi tagságom nem volt, ami feltétele lett volna a felnőtt tagságnak, vagy már nem is tudom… ). A lényeg, hogy elhatároztam, hogy írok magamnak egy horgászjátékot. Amik akkoriban a weben voltak azért nem tetszettek, mert egyik sem a magyar halakra helyezte a hangsúlyt. 2005-ben készült el az első olyan verzió, amit már megosztottam a nyilvánossággal. Már abban benne volt az az ötlet, hogy a játékosok megosszák egymással saját fogásaikat. Készítettem egy online fogásnaplót hozzá és a játékban 1 gombnyomással a játékos megoszthatta a halnak az adatait, amit kifogott. Már abban is volt online chat funkció. A 2005-öst követte a 2006-os, majd a 2009-es kiadás, közben folyamatosan fejlődött az elképzelés és a játék is. Ezek mind Delphi-ben készültek. A 2009-es a jf.hu-n szintén elérhető, bár attól a verziótól mára megvontam az online támogatást, így a fogásnapló már nem, a chat pedig korlátozottan működik. Így utólag elnézve még nagyon amatőr voltam a játékfejlesztés terén és szerintem a Delphi sem kifejezetten erre van kitalálva, legalább is önmagában nem! A 2010-esnél lett egy óriási váltás, .NET WPF C#-ban kezdtem el írni, de abba hagytam, mert egyrészt a WPF sem játékfejlesztésre lett kitalálva, a komplexebb modelleknél nagyon belassult. WPF-ről áttértem XNA-ra és így elértünk a Fishing Tournament 2011 történetéhez.



   Készítettem egy flash verziót is, ami szintén nem lett kész, mert jobban érdekelt a desktop verzió megvalósítása.



   FST 2011: A projektet XNA Game Studio-ban kezdtem el fejleszteni 2010-ben, miután a WPF-es verzió elbukott.



   Azért tartottam ki és kezdtem el az új játékot, mert sokan szerették a régi részeket is. Ezt az online fogásnaplóban található több ezer fogás mutatta. XNA –ban majdnem be is fejeztem a project-et, amikor észrevettem, hogy van az XNA-nál (szerintem) jobb és szebb grafikus motorral ellátott játékfejlesztő keretrendszer, ez volt a Unity 3D. Unity 3D-ben 3 hónap alatt eljutottam odáig, mint XNA-ban fél év alatt és mellette kaptam egy mai kor grafikai igényeit kielégítő játékot.



   Nagyon megtetszett az, hogy Unity-ben lehet akár C# és Javascript kódot is keverni egy projekten belül és egy gombnyomással kiadni project-ünket akár android-ra, iphone-ra, pc-re, vagy IOS standalone-ra. Mostanra az FST 2011-nek elég bonyolult és hosszúra nyúló kódja alakult ki, ami össze sem hasonlítható a régi Delphi-s szerkezettel. Már a 2010-es kódját is úgy írtam meg, hogy nagyon egyszerűen át tudtam ültetni Unity-re.

   Egész jól haladtam a projekttel és majdnem elkészülté nyilvánítottam a PC-s verziót (leszámítva a küldetéseket és az online módot), amikor jött az ötlet, hogy android-ra is átírom a játékot. Unity weblapját böngészve arra jutottam, hogy nem okozhat nagy nehézséget, ezért nekiálltam. Androidra fordítás több munkával járt, mint először gondoltam. A legelső probléma az volt, hogy a Unity android nem támogatja a dinamikus típus létrehozást, azaz egy függvényen belül nem deklarálhattam változót, amiben pl. játékobjektumot akartam tárolni. Ebből adódóan kb. 15 ezer hibát kellett javítanom. A következő probléma, hogy egy telefon hardverei sokkal gyengébbek egy mai PC hardvereinél, ezért erősen szaggatott még a saját 1000 MHz-s telefonomon is. Ebből adódóan a grafikát lebutítottam, a pályát, valamint a textúrák méretét lekicsinyítettem és az árnyékokat is kivettem. Ezek után még gondot jelentett az, hogy android-on máshogy kell a file-okat kezelni, mint PC-n, ez Unity-ben csak egy elérési útvonal átírását jelentette, de nem volt triviális.

   A legfontosabb az input kitalálása volt, hogy androidon is egy szórakoztató játékot kapjunk. Ezért találtam ki, hogy a bedobás és berántás szenzorosan működjön, azaz bedobáshoz hasonló mozdulatot kell, hogy tegyünk kezünkben a telefonnal ahhoz, hogy a játékbeli karakterünk bedobja a szereléket. Rezgést is raktam bele, azaz rezeg a telefon, ha kapás van, vagy ha szakadás közeli állapotba kerül a damil a hal kihúzása közben.

   Végül bekerültek a hangok a játékba, valamint apróbb simítások következtek, kitaláltam néhány küldetést, így most jelenleg az androidos verzió egy kicsit leelőzte a PC-s verziót.

   Végül majdnem mindenről írtam, de hogy ebben a játékban mit lehet csinálni, arról nem. Lehet sétálni, csónakázni és persze horgászni. Van többféle csali és szerelék, vannak küldetések, amiket ha teljesítünk, kaphatunk új csalikat és foghatunk még nagyobb halakat. Lehet gépi játékosok ellen is horgászni, aki előbb eléri a 40 kg összsúlyt az nyer és nyereményszámtól függően szintén hasznos nyereményekhez juthatunk. A környezeti hangok hatására olyan, mintha életre kelne a tó világa, több mint 15 féle vízparti madár és egyéb állat hangja véletlenszerűen szólal meg a játék közben.

   Az online chat még nincs benne, de benne lesz, és az online fogásnapló is mindenképpen be fog kerülni. Így akár barátaink társaságában is horgászhatunk majd mind a PC , mint az android-os verzióban.

   Végül bemutatnám a játékról készült videókat:

PC videó:


Android videó:



   Visszajelzések

   Már jó páran megkerestek, hogy mikor készül el a játék, mert érdekelne őket és téli időkben még többet elővennék, mert nem tudnak horgászni menni, meg amúgy is érdekli őket.

   A fórumomra is írtak (http://www.lebersoftware.hu). Egyszer még ajánlatot is kaptam egy zenésztől, hogy elkészítené a játék zenei aláfestését, de nem éltem a lehetőséggel. A régi játékkal kapcsolatban már írtam korábban, csak sajnos a 2009-es verzió óta 2 év eltelt, így az a sok játékos azóta eltűnt, majd vissza kell őket szerezni. A Flash verzióval is megkerestek egyszer, hogyha elkészül, akkor szeretnék, ha a horgásztavukat beleraknám a játékba, cserébe horgász jegyet, vagy hasonló jó dolgokat kaptam volna.


   A jövő

   Legelső cél az lesz, hogy egy kiadót találjak az androidos verzióhoz. Ha sikerülne kiadni és legalább annyi bevételem lenne, hogy visszajönne az alap android license ára, akkor az már megérné, ha pedig annyi, hogy megvegyem az android pro license-t az már fantasztikus lenne, mert akkor azt a szép vizet tudnám használni androidon, mint a PC-s verzióban. Meg persze egyéb előnyökkel is járna a pro verzió. A PC-s verzióval kapcsolatban még nincsen elképzelés, de valószínűleg ingyenes lesz, mert ahhoz nem kell license sem.


   Köszönet nyilvánítás

   Köszönetet szeretnék mondani mindazoknak akik bíztattak a fejlesztés során, valamint a főszerkesztőknek, hogy lehetővé tették, hogy ilyen módon is népszerűsítsem a játékom. Nem könnyű befejezni egy garázs projektet, sokszor voltam úgy, hogy napokig, majd hetekig nem nyúltam hozzá és utána mindig nehéz újra belelendülni a kódolásába. Bár még nem fejeztem be az FST 2011-et, de már látszik az alagút vége, és ez jó.



   Köszönjük Lászlónak, hogy beavatott minket a Fishing Tournament készítésének titkaiba! Érdekes volt arról olvasni, hogy az évek során hogyan fejlődött a játék, és hogyan jutott el az első kezdetleges verziótól a mostani, 3D-s változatig. Reméljük, hogy sokan kedvet kapnak a horgászat eme virtuális formájához. :) Lászlónak további sikeres és "jó fogásban gazdag" játékfejlesztés kívánunk! :)

   JF.hu, 2011.11.01.



Kapcsolódó linkek:

Értékelés: 7.75

Új hozzászólás
styler          2016.01.05 12:57
Pont erre jártam, látom, hogy a videók elévültek. A program legfrissebb videója ( már ez is több éves ) a következő:

https://youtu.be/fV9z0qXt20Y:
styler          2014.06.27 16:32
Holnapi Megyei Horgász és Vadásznapon horgászjátékomon lesz megrendezve az I. Virtuális horgászverseny

Govern-soft Kft. elkészítette a plakátot már, megtekinthető itt.:




Aki arra téved akasszon a horogra 1-2 halat, mert a Govern-soft Kft. ajándékokkal jutalmazza a legjobb horgászokat Játékhoz egy kis kedvcsináló: http://www.youtube.com/watch?v=fV9z0qXt20Y

A rendezvényről egy kis leírás: http://www.omvk-tolna.hu/2014-junius-326.html
styler          2011.12.08 07:54


Utolsó videó: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=cADMsquDm2E(Sokminden olyan van a videón, amit eddig nem láthattatok)

Látható a videóban a teljes játék. Tournament és online mod, 1-2 küldetés teljesítés. XP (tapasztalat pont) szerzés, online fogásnapló lehívása, chatelés.

Bár kicsi a videó képe és a minősége sem a legjobb, nézzük meg figyelmesen, hogy lássuk, ahogyan a hal rámegy a csalira és lehúzza a szereléket. Ha hal van a közelben, egyrészt láthatjuk a víz alatt, másrészt egy hang és ikon is figyelmeztet, hogy elég az etetésből, jöhet a horgászat. Egy gombbal növelhető az idő 1 órával, így ha olyan halat szeretnénk fogni, ami este 23-kor kap, nem kell hosszú percekig várni (2 perc a játékban 1 másorperc a valóságban). Lehívható egy diagram, ami ábrázolja, hogy melyik hal mikor kap.



Ez a végleges víz. Sajnos az ingyenes license ezt tartalmazza. Ezért nem használhattam azt a szép tükröződőt. De így legalább látjuk mi van a víz alatt
styler          2011.11.10 14:03
Csak, hogy megerősítsem, hogy nem egy nagy "random" halmaz les za játék A csalin kívül más is befolyásolja, hogy milyen halat foghatunk. Több dolog közre játszik:

- Milyen méretű horoggal horgászunk (kis hal nagy horogra nem tud kapni)
- Milyen vastagságú damillal horgászunk, vékony damillal egy nagy halat hikúzni nem nagyon tudunk, mert annál nagyobb a szakadási szorzó, tehát hamar pirosba vált a damil húzás közben
- A légnyomás - (ez még nincs benne de folyamatban van, hogy egy online oldalról lekérem az adott településhez legközelebb elérhető időjárás és légnyomás adatokat) és ez alapján is nézem hogy kap e az adott hal. Ha nincs internet elérés, akkor pedig egy általánosan minden hal esetén elégségest állít be a rendszer

Ha a játékos látja az online fogásnaplóban, hogy ilyen olyan halakat fogtak, de őneki nem sikerül, elgondolkozhat, hogy valamit nem jól csinál és ezek együttese befolyásolja azt hogy milyen halat foghatunk ki éppen, és mekkorát.

A gépek elleni verseny módosult annyival, hogy nem csak összsúlyos pontozás van. Tehát nem csak az lehet a feladat, hogy érd el a 40 kg össz súlyt, hanem ,hogy legtöbb hal összefogásával is tedd ezt, tehát ha te vagy az első aki eléri a 40 kg-ot, de a 2. helyezett több halat fogott akkor ő nyer.

Ezért rá van kényszerítve, hogy kis halakat fogjon, azt pedig megint a horog-damil keverék jó beállításával lehet elérni, figyelve a légnyomásra és a csalira.

Ezek alapján azt mondom, hogy nem csak egy hatalmas random halmaz a játék
styler          2011.11.05 17:00
Természetesen a kapás sem statikus, ez hogy is lenne statikus időközönként? A valóságban sem fél percenként van a hal kapás ideje.... Itt speciel fél és 1 perc közé tettem, hogy ne legyen se túl hamar, se túl messze. De lesz speciális csali, ami ezt lerövidítheti jelentősen....
styler          2011.11.05 16:58
A random résznek nagyon is nagy jelentősége van ebben a játékban. Természetesen az , hogy mit fogsz az függ a szereléktől, csalitól is. De az, hogy most arra a csalira az azt fogyasztó halak közül mi kap éppen, az tényleg véletlenszerű, csak úgy , mint a valóságban. Meg az is, hogy éppen mekkora hal kap. Az már más tészta, hogy küldetések teljesítésével egyre nagyobb halakat kaphatunk majd horogvégre.
collerblade , ez egy eléggé primitív hozzászólás volt, már bocsánat. Rengeteg horgászjáték létezik és csak úgy mint a többi műfajnak, ennek is meg van a rajongótábora. Nem kell elkezdeni fikázni csak azért, mert neked nem tetszik....
Kuz          2011.11.04 13:57
Rengeteg horgász játék van, ahogy van pl Street Cleaning Simulator is. Én speciel szeretek - bár gyakorlatban nem tudok - horgászni, és én várom a végleges verziót. Amúgy csúnya lenne, ha nem lenne random faktor. WoW-ban is van random faktor, hogy egy adott helyen a tól-ig szintből milyen szörny fog megjelenni, esetleg elit (és ez által erősebb) mob lesz-e belőle, illetve milyen dropja lesz. Kissé úgy érzem, hogy csak azért, mert nem szeretsz horgászni, már a kákán is próbálsz csomót keresni, holott ilyeneknek, mint RANDOM rohadtul nincs köze annak, hogy ez most horgász játék, vagy rpg. Mitől függ mit fogasz ki? Attól, amitől a WoW-ban is függ, hogy milyen szörnnyel találkozol össze: adott területen adott faj. Meddig kell várni? A WoW-ban sem statikus időközönként jelennek meg szörnyek, csúnya lenne, ha itt konstans fél percenként lenne kapás. Hogy az egész egy nagy RANDOM halmaz lesz? Hát remélem is!
collerblade          2011.11.04 11:50
Ki fog először hugyozós játékot csinálni??
Gyerekek sztem ez katasztrófa. A horgászat egyébként is a világ legunalmasabb tevékenysége. ezt még gépre vinni...
És mitől függ, hogy mit fogunk ki? és meddig kell várni rá. Az egész egy nagy RANDOM halmaz lehet...
Geri          2011.11.01 12:53
na gyerekek, harapnak a halak?
krees          2011.11.01 11:12
Kegyetlen jó, tényleg megérdemelte! Pár pecás ismerősnek mutattam, enyhe nyálcsorgatás közepette egy: "HÜLYEVAGYEZKELL!" jött ki tőlük

Grat a HGPhez, a capoeira meg nálam újabb bónusz
H.István          2011.11.01 10:49
Nagyon szép munka! Tetszik a telós verzión a bedobás!
styler          2011.11.01 10:16
Köszönöm!
4Bit          2011.11.01 10:01
Grat! Azt hittem, sosem kerül ki! Megérdemelt cím!